Drama jako metoda skutecznego wspomagania rozwoju dzieci w przedszkolu

W ostatnich latach drama, jako jedna ze ścieżek pracy z dziećmi stała się rozpoznawalna i zyskała na popularności. Jednak, aby w pełni korzystać z tej niezwykłej metody pracy z grupą, konieczne jest kompleksowe zrozumienie, a przede wszystkim polubienie jej specyfiki. Drama ma bowiem niezwykłą moc, rozbudza ciekawość poznawczą dzieci, ich zaangażowanie w nowe działania, wyobraźnię i kreatywność. Pomaga zrozumieć emocje, rozwijać osobowość i umiejętności społeczne. Jest doskonałą formą nauki poprzez działania praktyczne.

Ale jednocześnie wymaga od nas, nauczycieli, nabrania dystansu, zrzucenia płaszcza dorosłości i umiejętności wchodzenia w różne, niekiedy bardzo “niedorosłe” role. Jeden z czołowych autorów metody dramy, Brian Way pisze o niej, że jest “sposobem wspomagania rozwoju każdej osoby”. Właśnie dlatego w pierwszej z dwóch części nagrań omówimy podstawowe, praktyczne i teoretyczne założenia dramy w pracy z dziećmi, natomiast w drugiej prześledzimy zajęcia z dziećmi, jako ilustrację przedstawionych wiadomości teoretycznych.

Program szkolenia
Czym jest drama?
Pozorność, a rzeczywistość.
Test 1: Pozorność, a rzeczywistość.
Jak pracować z grupą?
Test 2: Jak pracować z grupą?
Nauczyciel w akcji.
Test 3: Nauczyciel w akcji.
Techniki dramowe.
Test 4: Techniki dramowe.
Jak budować scenariusze dramowe?
Test 5: Jak budować scenariusze dramowe?
Stymulatory.
Test 6: Stymulatory.
Zajęcia z dziećmi. Buka i zwierzątka.
Zajęcia z dziećmi. Elfy i Czarnoksiężnik.
Zajęcia z dziećmi. Maski.

Prowadząca

Maria Maruszczyk
Maria Maruszczyk
Maria Maruszczyk
Drama jako metoda skutecznego wspomagania rozwoju dzieci w przedszkolu

Jestem psycholożką, absolwentką Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Od samego początku studiów byłam zainteresowana pracą z dziećmi, co zaprowadziło mnie na ścieżkę dramy stosowanej. Ukończyłam Szkołę Warsztatu i Treningu Psychologicznego, roczny Kurs Umiejętności Interpersonalnych i Podstaw Pomagania Gestalt oraz Szkołę Dramy Stosowanej. Jestem właścicielką Gruntowni, w której rozwijam program psychoedukcyjny “Dramowe bajki o emocjach” dla dzieci w wieku przedszkolnym. W wolnych chwilach tworzę kartonowe domki dla lalek i samochodów mojej córki. Odpoczywam podczas wspólnych podróżny z moją trzyosobową rodziną.

Sprawdź jak uczestnicy oceniają nasze szkolenia

Bardzo dziękuję za wspaniały kurs. Wiele ciekawych pomysłów do wykorzystania w pracy z dziećmi. Zabawy z dzieciństwa w nowej odsłonie.

Elżbieta

uczestniczka szkolenia

Poprzez udział w kursie poznałam metodę dramy. Bardzo szczegółowe przedstawienie tematu przez prowadzącą, zachęciło mnie do podjęcia próby zastosowania tej metody w pracy.

Bernarda

uczestniczka szkolenia

Świetny kurs, wspaniała Pani prowadząca, aż miło patrzeć i słuchać! Otrzymałam wiele cennych wskazówek. Dziękuję i polecam!

Aleksandra

uczestniczka szkolenia

Bardzo ciekawy kurs z pomysłowymi przykładami zajęć, na pewno wykorzystam do swojej pracy z dziećmi.

Marta

uczestniczka szkolenia

Przyłącz się do społeczności 3 000 nauczycieli korzystających z programu EduAkcja!