Budowanie koalicji na rzecz rozwoju dzieci – współpraca i komunikacja z rodzicami

Jako nauczyciele i rodzice mamy wspólny cel – wspieranie dzieci w wielostronnym rozwoju. Nasze wysiłki i starania zmierzają w podobnym kierunku, ale czy zawsze jesteśmy dla siebie partnerami i służymy sobie wsparciem w realizacji wspólnych zadań? Myślimy o sobie jako o koalicjantach, czy raczej zmiennikach w pełnieniu wychowawczej warty? A może o kliencie i usługodawcy, których łączy przede wszystkim relacja biznesowa?

W trakcie szkolenia dowiesz się, w jaki sposób, korzystając z technik komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, efektywnie budować i rozwijać relacje z rodzicami, aby stworzyć przyjazną koalicję ułatwiającą wyznaczanie i realizację wspólnych zadań. Jak wzmocnić wizerunek nauczyciela jako profesjonalisty zaangażowanego na rzecz „wspólnej sprawy”? Jak formułować i przyjmować informację zwrotną w sposób motywujący do rozwoju, a także jak w sytuacji ewentualnych trudności i konfliktów szukać porozumienia, jednocześnie pozostając w zgodzie z własnymi przekonaniami? O tym wszystkim dowiesz się podczas szkolenia!

Z pewnością elementy treningu interpersonalnego, warsztatów autoprezentacji, asertywności i negocjacji zachęcą Cię do aktywnego doskonalenia własnych umiejętności komunikacyjnych i będzie to pomocne tak w budowaniu koalicji z rodzicami, kolegami i koleżankami w pracy, jak i w sytuacjach pozazawodowych.

Program szkolenia
Komunikacja interpersonalna w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego
Test 1: Komunikacja
Wybrane techniki budowania sympatii
Test 2: Sympatia
Wybrane techniki perswazji
Test 3: Perswazja
Asertywność – w jaki sposób odmawiać, formułować i przyjmować krytykę?
Test 4: Asertywność
Wybrane techniki budowania autorytetu
Test 5: Autoprezentacja

Prowadząca

dr Izabela Lebuda
dr Izabela Lebuda
dr Izabela Lebuda
Budowanie koalicji na rzecz rozwoju dzieci – współpraca i komunikacja z rodzicami

Jestem pedagożką i psycholożką, pracuję w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Przez wiele lat pracowałam w Zakładzie Psychopedagogiki Kreatywności Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Współpracuję z Quality of Life Research Center w Claremont Graduate University i Creative Life Research Center w University of Northern Iowa. Moje zainteresowania naukowe dotyczą psychologii twórczości i uwarunkowań poczucia sukcesu nauczycieli.

Szkolenie: dostępne na platformie
Czas szkolenia: 2 godziny dydaktyczne
Zaświadczenie: dostępne po szkoleniu

Poznaj opinie uczestników o tym szkoleniu

Szkolenie bardzo pomocne w nawiązywaniu poprawnych relacji interpersonalnych z rodzicami. Z pewnością będę wykorzystywać poznane techniki, aby zapewnić sobie jak najlepsze relacje z osobami z którymi współpracuje na rzecz wszechstronnego rozwoju małego człowieka.

Dorota

uczestniczka szkolenia

Kurs przygotowany bardzo profesjonalnie pod względem merytorycznym. Pani prowadząca w sposób bardzo przystępny przedstawiła bardzo pomocne techniki i formy współpracy i komunikacji z rodzicami.

Dominika

uczestniczka szkolenia

Świetne wykłady, które pozwoliły mi zweryfikować moje metody i techniki współpracy z rodzicami. Mam teraz pewność, które z nich mogę spokojnie stosować w dalszej pracy, a nad którymi powinnam popracować lub wprowadzić inne, nowe.

Justyna

uczestniczka szkolenia

Informacje bardzo przydatne, ciekawe, a przede wszystkim osoba prowadząca wykład – bardzo spokojna, wypowiadała się w sposób zrozumiały i kontakt wzrokowy zachowany. Jestem zadowolona!

Magdalena

uczestniczka szkolenia

Przyłącz się do społeczności 3 500 nauczycieli korzystających z programu EduAkcja!